![Inovátorka z ČSOB: Viem, že Žurnály pre zamestnancov boli správny krok](http://www.zurnaly.cz/cdn/shop/articles/image-1200x800-56.png?v=1733436836&width=1200)
Inovátorka z ČSOB: Vím, že Žurnály pro zaměstnance byly správný krok
Jsou lidé, kteří si už rok bez Žurnálu neumí představit. A některým se dokonce Žurnál zalíbí natolik, že si neobjednají jeden, ale rovnou stovky. Mluvíme o lidech z firem, které se rozhodnou dopřát Žurnál svým zaměstnancům, manažerům či partnerům. Jednou z takových byla i firma ČSOB, pro kterou jsme vytvořili 1000 personalizovaných Bulleťáků. O důvodech, proč se v ČSOB rozhodli pro Žurnál a jaký to má pro ně smysl, jsme vyzpovídali tehdejší manažerku interní komunikace, Zuzanu Fraňovou. Momentálně působí jako specialistka inovačního studia.
Jak v ČSOB přistupujete k rozvoji a well beingu zaměstnanců?
Jako každá firma, i my se snažíme, aby byli zaměstnanci spokojeni. A možná i trochu víc – chceme tomu dát přidanou hodnotu, a ta se někdy těžko hledá – hlavně když potřebujeme najít rovnováhu mezi budgetem a dobrým a užitečným produktem. Přednášky o tom, jak mít work-life balance, to je už všude. Proto jsme spíše hledali cestu, jak jim ten balanc přinést i mimo práci.
Co bylo důvodem, abyste začali uvažovat nad koupí diářů pro vaše zaměstnance/manažery/…?
Zamýšleli jsme se nad předmětem, který by byl nejen na okrasu, ale také k užitku (užitečné dárky jsou ty nejlepší 😊). Vyšlo nám z toho, že diáře jsou dobrá volba (téměř) pro každého. Velmi se nám právě líbily ty vaše Bulleťáky, nejen kvůli možnosti personalizace, ale hlavně kvůli jejich obsahové a datové univerzálnosti.
Proč jste se rozhodli využít Žurnálu?
Žurnál se nám zdál ze všech produktů madebythe: nejlepší volbou. Je univerzální a mně osobně se moc líbilo, že jsme do toho uměli vnést sebe, naše hodnoty, firemní kulturu. Hledali jsme způsob, jak k novým kolegům co nejpřirozeněji dostat strategické věci, které jsou pro poznání firmy zapotřebí, ale zároveň málokdo to vyhledá opakovaně. Vžili jsme se do kůže nováčka, na kterého se valí z každé strany spousta informací. Bulleťák, který dostane, mu má pomoci nejen utřídit jeho myšlenky, ale zároveň s ním má po ruce naše hodnoty, kterými se řídíme.
![](https://cdn.shopify.com/s/files/1/0012/4819/8708/files/CSOB_bulletak-orez-4-5-4_1_600x600.jpg?v=1668593256)
Jaká byla zpětná vazba zaměstnanců na Žurnály?
Bulleťáky dostávali v rámci wellcome balíčku na Introduction Day, který je v podstatě uvítací den v ČSOB. Tam poznají strategii značky, benefity firmy a podobně. Za jeden z těchto benefitů bereme i tento Žurnál. Hledali jsme něco, co bude „jen naše“, nezaměnitelné. Něco, čím se budou kolegové vědět a chtít pochlubit svým přátelům.
Zatím jsem na Bulleťák slyšela jen pozitivní zpětnou vazbu, vím, že to byl správný krok.
Jak s odstupem času hodnotíte spolupráci se Žurnálem Vy?
První bulleťáky jsme předávali v lednu 2022. Já je už vnímám jako pevnou součást našich welcome balíčků, a věřím, že se to dostalo pod kůži i kolegům. 😊
Co na Žurnálu oceňujete nejvíc?
Moc se mi líbila možnost personalizace Bulleťáku a originální design – černý kožený obal je podle mě velmi elegantní. Jak se říká – podívám a vidím, že to není jen tak ledajaký zápisník.
![](https://cdn.shopify.com/s/files/1/0012/4819/8708/files/csob-v-ruke_1_600x600.webp?v=1668593600)
Umíte nám dát příklad z praxe, kdy vám Žurnál nejvíce pomohl? (plánování konkrétního projektu, nápady na konkrétní projekt, náčrtky, reflexe…)
Ve firmě máme kromě Bulleťáků pro nové zaměstnance i Nápadníky pro inovátory. V ČSOB totiž funguje Surf Studio, což je vlastně takový inkubátor pro nápady, lidé k nám chodí hledat inspiraci. Naším úkolem je nejen sledovat trendy ve světě, ale také o tom informovat naše zaměstnance. Nápadník mě velmi pomáhá utřídit si myšlenky, které mě většinou napadnou „jen tak“, zcela mimo práci a mimo workshopy. Tyto myšlenky se mi dosud docela těžko třídily - zapisovala jsem do mobilu, sms-ek, e-mailů, ... Nyní je vše na jednom místě 😊
Osobně se mi líbí, že je-li člověk ztracen nebo chce být strukturovaný, Žurnál mu to dovoluje. Pokud chce být rebel a miluje organizovaný chaos, Nápadník i Bulleťák si ho stejně získají.
Máte v Žurnálu nějakou vlastní „vychytávku“, která Vám pomáhá?
Pro mě je to záložka, milion záložek, které mi z něho trčí.
![](https://cdn.shopify.com/s/files/1/0012/4819/8708/files/ZF2_600x600.jpg?v=1668593613)
Komu byste Žurnál doporučili?
Komukoli, kdo si rád třídí myšlenky. A samozřejmě všem fanouškům a milovníkům papírové kultury. V mobilu se sice snáze vyhledává, ale ručně zapsané se lépe pamatuje.
Mají podle vás fyzické diáře budoucnost?
Je těžké v dnešní době nacházet něco, čímž neustále překvapíme novou, mnohdy i mladší generaci, která papír už „až tak nemusí“. Zároveň razíme digitální strategii, což se s papírem dost vylučuje. 😊
Věřím však, že tak jako papírové knihy, i papírové zápisníky budou mít přidanou hodnotu a kouzlo ještě alespoň v příštích letech.
Napsat komentář
Tento web je chráněn službou hCaptcha a vztahují se na něj Zásady ochrany osobních údajů a Podmínky služby společnosti hCaptcha.