
Poslední zápisy z roku 2024 | 10 věcí, které se nám společně povedly
Věříme, že se ti podařilo během uplynulých dnů úplně vypnout :)
I my jsme si dopřáli odpočinek, abychom mohli s novou energií vykročit do dalšího roku.
Než se vrhneme do nových výzev, dopřejme si chvíli k zamyšlení nad tím, co nám uplynulý rok přinesl.
Pohodlně se usaď a nalij si perníkové batch brew nebo zbytky vaječného likéru.
Čteš poslední a snad nejdelší zápisky z roku 2024.
1. Z degrowth k udržitelnému růstu
V roce 2023 jsme nastoupili cestu Degrowth. Rozhodli jsme se přestat honit tržby a začali jsme sledovat "pomoc lidem" jako nejdůležitější metriku v podnikání.
Po této nutné konsolidaci (myslíme naši interní, ne tu jinou :P) jsme se posunuli.
V roce 2024 jsme se vydali na cestu sice pomalého, ale za to udržitelného růstu. Tak abychom zvládli Žurnál rozvíjet k většímu množství lidí a zároveň mohli férově odměnit každého jednoho spolupracovníka.
Předběžná čísla za uplynulý rok (10% meziroční nárůst v tržbách) nám potvrzují, že to bylo správné rozhodnutí.
Také jsme stabilizovali tým, jehož součástí jsou skvělí lidé na správném místě. A máme už i pořádnou týmovou fotku :P
2. Žurnál jsme oblékli po 8 letech do nového, barevnějšího šatu
"Nemáte ho v jiné barvě? Ta černá je až příliš chladná."
Pokud jsme se něčemu tak dlouho „bránili“ tak to byla barevnost našich Žurnálů.
Až dosud. Ověřenou černou koženku tak poprvé doplnila béžová.
Kromě diářů jsme rozšířili barevnou škálu zápisníků, které jsme pro změnu „zabalili“ do prémiového plátna v 5 různých barvách. To vše ještě s refreshem designu rukávků a vnitřního obsahu :)
A to vše ještě s refreshem designu rukávků a vnitřního obsahu :)
Kromě refreshe designu jsme si tentokrát pohlídali i čas dodání. Výrobní komplikace z 2023 nás donutily celou výrobu a všechny změny řešit v mnohem větším předstihu.
Výsledkem bylo spuštění prodeje již koncem září. Opět se potvrdilo, že všechny změny vyžadují čas a plánování s rezervou.
A stejně je to i se životem. Pokud si nákup nového Žurnálu 2025 odkládal/a, stále je máme dostatek skladem a ke každému přihazujeme menší překvapení ;)
3. Portfolio jsme rozšířili o 30ku nových produktů
Vizuální podoba Žurnálů nebyla jedinou změnou v rámci našeho portfolia. To jsme rozšířili o nové produkty a zejména skvělé spolupráce se spřátelenými organizacemi.
- Ke Cvičebnicím přibyl Rodičovník , pomůcka pro ty, kteří chtějí budovat vzájemně respektující vztah se svými dětmi. Vytvořili jsme ho spolu s Intymyta a Emocionální kompas.
- Pokud jsi jako my, neumíš si představit den bez pořádné kávy. I proto vznikl Fajnšmeker , který tě naučí ocenit skvělou kávu a její senzoriku. K jeho tvorbě jsme přizvali Petru Střeleckou z Industra Coffee. Za tip na novou pražírnu nám poděkuješ později.
- K 80. výročí SNP jsme připravili ve spolupráci s organizací Post Bellum, speciální limitovaný zápisník , který zachycuje nástup nacismu v Evropě a na Slovensku. V těchto dnech bohužel opět velmi aktuální.
- No a když jsme si přečetli Žlutou bibli brand marketingu od Miše Pastýře, věděli jsme, že chceme všechno praktické vytáhnout do nového poznámek. A tak vznikl Žlutý zápisník , který se okamžitě vyprodal. A při dotisku znovu.
Kromě nových spoluprací jsme "obnovili" Školáka, protože část z vás preferuje plánování měsíců podle školního roku.
Přidali jsme novou kolekci Nedatovaných Žurnálů pro ty, kteří nepotřebují naši metodu, ale přece jen si zvyknou plánovat na papír.
Zápisníky jsme rozdělili do 3 produktů podle formátu a velikosti, aby si přišel každý na své.
No a v neposlední řadě jsme doplnili i naše doplňky a psací potřeby.
Kdo by to byl na začátku roku tušil, že se ani produktově nebudeme vůbec nudit :)
4. Otevřeli jsme se firemním spoluprácem
Bez okolků přiznáváme, že jsme se za těch 8 let soustředili hlavně na vás, naše „koncové zákazníky“.
Firemní prezentace šla trochu do pozadí. Přesto už stihly Žurnál objevit desítky slovenských firem, pro které jsme tvořili diář či zápisník na míru (P&G, Red Bull, ČSOB či SND).
Uplynulý rok jsme však iv této oblasti učinili zásadní rozhodnutí. A kromě zvýšené výrobní kapacity, jsme mnohem více flexibilnější ve splnění požadavků – zda se jedná o barevnost, gumičky, ale také vnitřek Žurnálu.
Výsledkem bylo celkem 15 nových spoluprací, ze kterých se můžeme pochlubit tvorbou diářů, či zápisníků pro Slovenský fotbalový svaz, PwC, agentury Promiseo, Glocco, nebo společnost Siebertallas.
Pokud přemýšlíš se svým týmem nad vlastním Žurnálem, nebo byste chtěli objednat vyšší počet kusů, jsme připraveni pomoci.
Prolistuj si možnosti , nebo rovnou nám napiš na ahoj@zurnal.sk
5. Český a žádný jiný? Ne ;)
Pokud byla barevnost Žurnálu nejčastější otázkou, tak anglický překlad za ní moc nezaostával.
I proto jsme přeložili nejprodávanější verzi.
Zachovali jsme léty osvědčenou Žurnál metodu a specifické názvy dostaly svůj unikátní anglický překlad.
Konečně můžeš Žurnál Yearly planner darovat všem zahraničním kámošům, kteří ti ho záviděli :)
6. Na Zádech ve výběru nejkrásnějších knih Slovenska
Nikdy jsme naše knihy netvořili pro ocenění. Dostatečným oceněním je pro nás vždy mimořádná zpětná vazba, kterou nám věnujete při osobních setkáních.
No přece jen jsme Na zádech, knihu o výjimečné nosičské komunitě přihlásili do "obnovené" soutěže pod hlavičkou ještě bývalého odborného vedení Bibiany.
Odborná porota ji zařadila do výběru 20 nejkrásnějších knih Slovenska .
Je to obrovská pocta pro nás jako začínající vydavatelství, ale také ocenění pro skvělý autorský tým, který na knize pracoval, za což mu patří velké uznání.
Téma nosičství jsme se také rozhodli dostat víc do světa. Knihu jsme přeložili do angličtiny ( On their Shoulders ) a věříme, že v novém roce se o tomto unikátním řemesle dozví i za dalekou louži. Více info snad již brzy.
7. Doplnili jsme horskou trilogii příběhy těch, co značí a udržují naše turistické trasy
Jednou z hlavních priorit byla příprava nové knihy, kterou jsme opět zachytili výjimečnou komunitu a dlouholetý fenomém.
Po tatranských chatách, nosičích a nosičkách jsme 12 měsíců poznávali značkářskou komunitu.
Ta udržuje a rozvíjí unikátní systém značení, který pokrývá přibližně 16.000 km turistických tras.
A víš proč unikátní? Protože jej spolu s Českem máme nejkonzistentnější na světě. Bez ohledu na region či pohoří.
Knihu Kade? Tade! jsme i díky podpoře od 541 dárců na Donio (33.061 €) mohli vydat v prvotním nákladu 2500 ks. Z nich už zbylo 173 kusů, z čehož máme skromný pocit, že se kniha vydařila :)
Na tomto místě patří poděkovat všem, kteří tvořili s námi knihu, skvělý autorský tým a také respondenti z této možná přehlížené komunity. Vděčíme jim však za hodně. Vzpomeň si na to, když půjdeš lesem a uvidíš ty 3 barevné pruhy, které tě vedou správnou cestou
8. Zorganizovali jsme Analog, první večer zdravého seberozvoje
Pokud nám něco citelně chybí, tak jsou to setkání s vámi. Ano, čas od času se vidíme na design trzích či konferencích (tento rok jich i bylo dostatek).
Ale nic nenahradí čas, kdy můžeme zpomalit, diskutovat a také se něco vzájemně hodnotného dozvědět.
I proto jsme vytvořili Analog, večer zdravého seberozvoje. Pozvali jsme 5 skvělých hostů, z nichž každý vyprávěl o tom, jak plánování a snahu zlepšovat se nepřehnat.
Zaplněná místnost v Lab.café nám ukázala, že o tento formát máte zájem a že v něm rozhodně plánujeme pokračovat.
9. Nová místa, kde si můžeš prolistovat, ohmatat a zakoupit Žurnál produkty
Jedním z klíčových pilířů našeho podnikání je značka. A její mentální a také fyzická dostupnost.
Proto jsme letos rozšířili naše diáře, zápisníky a knihy do nových prodejních míst po celém Slovensku a také Česku.
Kromě Martinusu přibyli do seznamu knihkupectví Panta Rhei, Artforum a také menší knihkupectví v regionech jako například Alter Ego v Kežmarku, Zrno v Dolním Kubíně, či Mezi řádky ve Svidníku. A také design obchody Concept Story a Artattack v Bratislavě. Abychom byli blíže k vám.
Pokud náhodou ještě nejsme ve tvém městě , ať už v malém knihkupectví nebo design obchůdku, rozhodně nám napiš :)
10. Budujeme značku přes hodnotný obsah a otevíráme se novým cílovkám
V roce 2023 jsme "nanovo" definovali, čím de facto Žurnál je. Jsme pomalé vydavatelství, zachycujeme a podporujeme myšlenky hodné budoucnosti.
Podle toho tvoříme i náš obsah na sociálních sítích, které prošly během uplynulého roku velkou změnou.
Přibylo více hodnotného obsahu o pomalém a zdravém plánování, ale také lehce stravitelného obsahu formou jednoduchých grafik, které trhaly rekordy. Rozjeli jsme i menší brand kampaň, kterou poukázali na škodlivý přístup k tématu seberozvoje a fake gurus.
Úplnou novinkou jsou také videa, která jsme začali tvořit s Dominikou. Pokud nás sleduješ, jistě ji už podle tváře poznáš. Pokud ne, šup a dej nám Follow.
Všechny tyto změny přispěly k nárůstu dosahu Instagram profilu o neuvěřitelných 29 % na 856 tisíc zhlédnutí.
Největší úspěch měly video malování turistické značky, grafika připomínající důležitost oslavy úspěchů a vánoční Pelíško-Žurnál video .
Samozřejmě dosah či engagement jsou jen některé ze sledovaných metrik, ale i další ukazatele potvrzují, že jsme na správné cestě.
Rozhodně chceme pokračovat a věnovat se i více tématům, na která můžeme být doma hrdí.
-----------------
Všechno, co se nevešlo výše
Rok 2024 se opravdu nesl bez mimořádně velkého zádrhelu, na které jsme byli tak trochu zvyklí za poslední roky.
Tedy pokud nemluvíme o celospolečenské situaci, že? :/
Na tomto místě se nám ptá poděkovat všem spolupracovníkům a partnerům, kteří s námi tvoří jednu velkou komunitu, na jejímž konci jste vy, Žurnálisté.
Poděkování patří také vám. Opět jsme cítili mimořádnou podporu, za kterou jsme nesmírně vděční a vážíme si jí. Věříme, že to má neustálé smysl :)
Minulý rok byl velmi bohatý na novinky i příjemná setkání.
Věříme, že nám všem 2025 přinese mnoho radosti, ale také hodně odvahy, dělat správná rozhodnutí. Ty přejeme vám, sobě, i Slovensku.
Juraj a Ivan
Napsat komentář
Tento web je chráněn službou hCaptcha a vztahují se na něj Zásady ochrany osobních údajů a Podmínky služby společnosti hCaptcha.