Přejít na obsah

Košík

Váš košík je prázdný

Článek: #39: Brainstormingovice

#39: Brainstormingovice

Vedle denního plánování na tebe v Kreativci čekají strany věnované brainstormingu.

Při budování projektů narazíš na množství zdánlivě neřešitelných výzev .
Ať už půjde o novou marketingovou kampaň, tvorbu rozpočtů, zavádění nových produktů nebo budeš hledat řešení čerstvě vzniklého problému.

Než se ale dostaneš se svými kolegy k brainstormingu, v krátkosti si řekněme, jak by to vlastně mělo vypadat v ideálním případě.

JAK NA BRAINSTORMING

Připravili jsme si několik tipů, které by ti mohly pomoci s brainstormingovicí:

  1. Příprava

Nenech se zmýlit. Brainstorming není o zavření do místnosti a bezduché čekání na ten správný, kreativní nápad. Jedná se o řízený proces. Díky kvalitní přípravě podkladů a včasným seznámením zúčastněných o problematice, které se budete na poradě věnovat, výrazně zvýšíš efektivitu celého setkání. Výraznou pomůckou jsou také předem připravené otázky.

  1. Vedení

Každý brainstorming by měl mít svého facilitátora . Tedy člověka, který bude celý proces vést a usměrňovat. Nezapomeň ho předem určit.

  1. Průběh

Několik stručných pokynů, které opravdu fungují:

Krátké trvání – čím déle brainstorming trvá, tím méně efektivním se stane. Doporučujeme zaměřit se raději na kratší, ale častější intervaly

Oddech není nepřítel :) - pokud nabudeš dojem, že se celý kreativní proces nad spolupracovníky zasekl, není třeba se bát přestávek . Dejte si prostor k odpočinku, dobrou kávu či očekávání, co nového se objevilo na sociálních sítích

Na kritiku není prostor - pokud někoho zkritizuji za jeho nápad či názor, může se stát, že se zablokuje. A jeho další, možná klíčový nápad si nechá pro sebe

Méně je více – brainstorming bude fungovat jen tehdy, pokud se vás nesetká příliš mnoho na jednom místě. Pokud je vás příliš mnoho, rozdělte se na více skupin

BRAINSTORMINGOVICE: VŠE NA JEDNÉM MÍSTĚ

Přejděme ale do samotného Žurnálu. Připravili jsme si v něm konkrétní odstavce, které je třeba vyplnit.

Na úvod je velmi důležité konkrétně pojmenovat, jakému problému či výzvě čelíte. K tomu slouží „ Výzva kterou řešíme. Je to vlastně důvod, proč se potýkáte při společném brainstormingu.

Abyste se dostali tam, kam chcete, musíte zvolit cíl, kterého chcete dosáhnout . Pokud tak neučiníte, může se stát, že při tvorbě rozpočtu pro následující období přijdete na to, jak by mohla vypadat kancelář po reorganizaci nebo jaké by mohlo vypadat nové propagační video projektu. To ale ani zdaleka nevyřeší výzvu, které čelíte.

Velmi podstatnou součástí každého setkání je zapisovatel . Proto máš dostatek prostoru zapsat své vlastní nápady a také jiné nápady spolupracovníků.

Nenech se však omezovat našimi radami či tipy. Těšíme se, pokud byly nápomocné, ale nezapomínej na to podstatné: Žurnál je tvůj a je především o svobodě . Neexistuje žádná jediná správná formulka na to, jak jej používat.

Přejeme spoustu kreativních nápadů a brainstormingovic! :)

PS: Pokud zrealizuješ nějaké nápady při jejichž tvorbě asistoval i Žurnál, určitě se nám ozvi. Velice rádi se na to podíváme.

Čti další zápisky

#37: Mesačnica

#37: Měsíčnice

Měsíčnice má ve Žurnálu 3 hlavní otázky, které ti pomohou nadále vytrvale pracovat na tvém projektu. Konec měsíce je jako takový malý Nový rok: je skvělou příležitostí k reflektování předešlého mě...

Více informací
#37: Mesačnica

#37: Měsíčnice

Měsíčnice má ve Žurnálu 3 hlavní otázky, které ti pomohou nadále vytrvale pracovat na tvém projektu. Konec měsíce je jako takový malý Nový rok: je skvělou příležitostí k reflektování předešlého mě...

Více informací